De hyperlænker du finder i dette indlæg er af kommerciel karakter og dermed er indhold og link af betalt karakter.

Vil du gerne blive klogere på søvn? Så er du kommet til det helt rigtige sted! I de nedenstående afsnit vil du blive præsenteret for, hvorfor søvn er en vigtig del af din generelle sundhed. I den sammenhæng vil du blive ligeledes blive klogere på, hvordan du kan optimere din søvn. En god søvn kræver god sengetøj. Flonel sengetøj er eksempelvis et godt bud på, hvordan du kan få mere ud af din søvn.

Søvn er undervurderet

I løbet af de seneste par år er der kommet mere og mere fokus på, hvor vigtigt det er, at du får tiltrækkelig med søvn. Søvnstudier kræver mange års forskning, hvor de undersøgte personer er blevet målt og undersøgt over en lang årrække, og resultaterne viser, at søvn er vigtigt, når man ønsker at opretholde et sundt velvære.

Hvis man ikke får tiltrækkelig med søvn, kan det være medvirkende til at fremprovokere en lang række livsstilsygdomme. I den sammenhæng kan det være, at du tænker noget i retningen af, hvor meget søvn du har brug? Det er forskelligt fra person til person, hvor meget den rigtige mængde er. Det kan være alt fra 6 – 10 timer. Der er mange, der mener, at 8 timer er et godt udgangspunkt. Det gør selvfølgelig ikke noget, hvis du sover 5 timer en gang i mellem, fordi søvnmønstre skal altid ses i det store perspektiv.

Hvordan optimerer jeg min søvn?

Der er flere måder, hvorpå du kan optimere din søvn. En god start er, at du er konsekvent med dine sengetider. Hvis du kan komme ind i en god rytme, hvor du går i seng og vågner på nogenlunde de samme tidspunkter hver dag, er det en god start. Det er ligeledes vigtigt, at du har den rigtige pude og det rigtige sengetøj, som passer til lige præcis dig og dine behov.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here